«

»

Ha változni akarsz, írj!

Néhány éve a Face-en láttam egy bizonyos évtervezős, évösszegzős nyomtatható naplót. Olyan „mik az álmaid, hogyan fogod megvalósítani”, stb. jellegűt. Megcsináltam, nagyratörő célokat írtam bele, de már év közben láttam, hogy a terveimből nem lesz semmi, és mivel nem akartam, hogy dokumentálva legyen, mekkora lúzer vagyok, ki is dobtam.

Nem a napló hibája volt, nem voltam érett arra a naplóra. Valószínűleg nem akartam eléggé a bizniszemet építeni, és valószínűleg úgy gondoltam, hogy egy csomó rajtam kívül álló dolog befolyásolja az ötleteim megvalósulását.

Nem sokkal később azonban azon kaptam magam, hogy egy saját rajzolású táblázatban vezetem az edzéseimet (futás, úszás, bicikli), hogy lássam, hogy az adott héten mit műveltem (kell-e még menni, hogy meglegyen a három mozgás, hogyan növeljem a távokat stb.). Aztán azon kaptam magam, hogy listát vezetek a költéseimről, beleértve a szilvás papucsot, amiért csak beugrok a pékségbe.

Azokon a területeken sikerült naplót vezetnem, ahol AKARTAM a változást. Akartam mozogni, hogy hiteles legyek a heti háromszor edzésre hordott gyerekeim előtt, az egészséges életmódról „kioktatott” betegek előtt, és persze, hogy fitt maradjak. Akartam egy ésszerű anyagi életet, ehhez kellett látnom, hogy egyáltalán mire költök.

Mindenkinek más-más az a terület, ami már annyira „fáj”, hogy elkerülhetetlen a változtatás. Az egészségünk kapcsán viszont vannak dolgok, amik viszonylag későn kezdenek el fizikailag fájni. Sokáig nem fáj különösebben túlsúlyosnak lenni, de a cukorbetegség szövődményei már fájdalmasak, sokszor visszafordíthatatlanok. Ott meg már eléggé elkéstél az életmódváltással. Az eszünkkel és a legmélyebb valónkkal kell felfogni, hogy nem fenntartható az adott rendszer, és nem fogyókúrázni kell, hanem teljesen és örökre megváltoztatni, amit addig csináltunk.

Na, de hogy jön ide a napló?

Karla Lina szerethető papírárui között bukkantam az úgynevezett jól-lét naplóra. Ebben vezetni tudsz egy csomó mindent. Mit ettél (egyáltalán ettél-e ötször), megetted-e a napi ajánlott gyümölcsöt-zöldséget, elegendő vizet ittál-e, mennyit, milyen minőségben aludtál, és persze, hogy mozogtál-e.

jolletnaplo_youcandoit_jln_fitt_dieta_karlalina

 

Lehet, hogy nincs mindenre szükséged a naplóból. Lehet, hogy te simán megiszod a két litert, nem kell, hogy bárki is figyelmeztessen, vagy lehet, hogy te eleget és jó minőségben alszol. De ha van olyan terület, ahol egyrészt jól jön, ha felméred, milyen az aktuális életmódod, másrészt ha már eltökélted magad a változtatásra, és dokumentálnád a teljesítményed, akkor szuper ez a füzet! Ha épp „beállítás” alatt állsz, pl. dietetikus vagy diabetológus szakorvos buherálja a diétádat, el fognak ájulni a kis naplódtól!

Ami még tetszik nekem, hogy minden nap el kell gondolkodnod a hangulatodról, érzéseidről. Vannak emberek, akik a szomorúságra, dühre, frusztráltságra, minden negatív érzelemre azt mondják: “semmi, csak fáradt vagyok”. Igenis fogalmazd meg legalább magadnak az adott érzést, mert amíg ezt csinálod, addig egyrészt te sem tudsz továbblépni, másrészt őrületbe kergeted a hozzátartozóidat. Ráadásul a fizikai egészséged is rámehet.

Egy szó mint száz: nézzétek meg, milyen vagány kivitelben léteznek a naplók és válogassatok! >>> KarlaLina Papírboltja

FIGYELEM! Ez a napló nem való mindenkinek. Csak és kizárólag azoknak, akikben megérett a döntés a változtatásra!

 

Szerző: Ipolyi-Topál Gitta

Szia! Gitta vagyok, a HáziorvosBlog szülőanyja, orvos, önjelölt egészségkultúra-fejlesztő. Ez a blog azért jött létre, hogy közérthetően adjon át az egészségeddel kapcsolatos információkat. Kövesd Facebookon is!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Az alábbi HTML kódok használhatóak: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Read previous post:
Az én történetem

Amiért megosztom ezt a képet, az egy hosszabb történet. Én alapvetően egy fizikailag lusta lány vagyok. Egyáltalán nem jellemző, hogy olyanokat...

Close